De eerste paar dagen in Sydney - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Steffany Zeller - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Sydney - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Steffany Zeller - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Sydney

Door: Steffany Zeller

Blijf op de hoogte en volg Steffany

23 September 2014 | Nederland, Nederland

Hello guys, sorry dat 't een beetje lang heeft geduurd voordat ik wat op mijn blog heb geschreven. De laatste dagen waren zo ontzettend volgepropt. Nouja ik begin allereerst maar even over de vlucht, wat heb ik die onderschat!! Normaliter ben ik na 10/11 uur vliegen op de plaats van bestemming, maar dit keer was het een ander verhaal, we vlogen naar Thailand daar moesten we uit het vliegtuig en na 1 uurtje vlogen we weer 3 uurtjes naar Taiwan. En in de vlucht naar Thailand heb ik geen oog dicht gedaan en in die vlucht van 3 uur eigenlijk ook niet!! Afijn vervolgens gingen we in Tapei naar een hotel maar die stond niet in het centrum van Tapei dus het was een beetje saai, dus heb ik lekker van 2 tot 7 geslapen. Dat had ik ook wel nodig. Daarna heb ik op het vliegveld van Taiwan lekker mijn eerste Starbucks koffie gedronken. Toen moesten we nog 8 uur vliegen naar Sydney. Toen we aankwamen in Sydney had ik een beetje spijt van mijn te volle Backpack, maar liefst 20 kilo!! We gingen direct naar het centrum van Sydney en naar het opera house, jeetje wat een mooie stad is Sydney zeg. Ik ben wel al in veel hoofdsteden geweest maar dit staat toch wel op nummer 2!! Ik vind Dubai persoonlijk het mooist. Richting het opera house zit een soort van central park net zoals in New York. Iedereen was lekker aan het joggen en sporten en alles was zo goed verzorgd. (De natuur etc.) We hebben samen met de groep een groepsfoto bij het opera house gemaakt en mijn coole foto natuurlijk die ik als profielfoto heb ingesteld. Daarna gingen we lekker naar het hostel om te douchen en te settelen. In de avond gingen we met de hele groep bbquen eerlijk gezegd vond ik het vlees niet zo lekker er zat een nare nasmaak aan. En je kon ook kangaroe proeven maar dat heb ik niet gedaan! Ik heb echt een super lekker twee persoonsbed waarin ik samen met een vrouwelijke reisgenoot slaap. De volgende dag gingen we naar het centrum van Sydney om bankzaken en ons mobiele prepaid abonnement te regelen. Het werd een lange dag omdat we met een groep van 31 man alles moesten regelen. Toen we weer in het hostel waren heeft de reisleiding voor ons gekookt, burritos met allerlei groenten en gehakt. Best oké. Nou de volgende dag gingen we naar Defqon 1, 2 uurtjes rijden van ons hostel vandaan. Het was echt zo supergaaf om met alle Nederlanders in het oranje te zijn!! Een paar Australiërs vroegen ook waarom we in het oranje waren echt zoooooo leuk!!! Ja het was vooral hardstyle dus lekker stampen, maar op een gegeven moment hoorde ik dat er ook een techno stage was. Nou ik dacht mooie kans om is even die Melbourne shuffle te oefenen hahahaha. Nou dat is gelukt hoor, ik kreeg van een half Australisch half Nederlandse jongen een heel groot compliment, het was eigenlijk niet echt de Melbourne shuffle het was meer de Steffany shuffle. Echt super leuk!! Ohja en die Australische Nederlander sprak echt vloeiend Nederlands dat komt ook maar zelden voor. Ik heb ook lekker even gechillt op een van de thuis banken echt super relaxed. Thuis banken heb ik verzonnen haha. Maar uhm Defqon was echt kickeeeee. En er waren een paar mensen verkleed als elfen echt wow van die ravers. Zondag hebben we een mooie strandwandeling gemaakt echt wat een mooie natuur!!! Vervolgens gingen we weer terug naar het hostel en toen heb ik vlug mijn bikini aangetrokken en ben ik letterlijk naar het strand gerend met een paar reisgenoten. De meeste mensen van de groep gingen die avond naar Manly om te eten en te stappen. Ik was zo kapot dus ik ben lekker op het strand blijven liggen en ben toen in de avond lekker uiteten geweest met een meid en 3 jongens uit de groep. Lekker bij de Italiaan een goed vol bord met pasta pesto kip, echt hmmm en een red bull in een sjiek cocktail glas hahaha. De mannen hadden een lekker stuk biefstuk en het meisje had ook een bord pasta. Dat was echt mijn eerste goede avondeten!! We hoefden maar 1 halte met de bus en toen waren we er al, we moesten wel een stukje lopen maar goed je had daar allemaal restaurantjes. Na het avondeten zijn we weer naar het hostel gegaan met de bus en hebben nog even met de rest van de groep buiten gezeten. Gisteren maandag dus zijn we naar de Blue Mountains geweest echt een super mooi natuurgebied. Vervolgens gingen we naar The Three Sisters en daarna naar het Featherdale Wildlife park. Daar heb ik een kangaroe en een koala geaaid, wat zijn die dieren verrassend zacht zeg. Nou vandaag heb ik voor het eerst op een surfplank gestaan, nou ik heb zowat de hele middag in de zee gelegen. Ja dit is dus iets wat ik nog veel en veel vaker hier ga doen, echt super gaaaaf. Het is wel heel fysiek zwaar maar erg leuk. Nu zit ik lekker aan de noodles in het hostel, en ga straks met een paar meiden een drankje drinken. Dusse jullie horen later van mij. HOUDOE!!!!

  • 23 September 2014 - 12:49

    Ingrid:

    Wat leuk zeg, en dit zijn pas de eerste dagen. Ben best wel jaloers op je hoor.

    Veel plezier Xx

  • 23 September 2014 - 14:21

    Priscilla Ploeg:

    Klinkt super allemaal!! Leuk om te lezen wat je allemaal hebt uitgespookt :-)

  • 24 September 2014 - 10:25

    Kim:

    Ah wat gaaf allemaal!!

  • 25 September 2014 - 20:50

    Bianca Van Der Stok:

    Steffffff!!! Leuk leuk leuk... Stiekem beetje jaloers! Fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet... X Bianc

  • 30 September 2014 - 13:38

    Jolanda:

    Super gaaf lekker blijven genieten, groetjes Ronald en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffany

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5922

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 16 September 2015

Mijn eerste keer backpacken

Landen bezocht: