Avonturen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Steffany Zeller - WaarBenJij.nu Avonturen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Steffany Zeller - WaarBenJij.nu

Avonturen in Cairns

Door: Steffany Zeller

Blijf op de hoogte en volg Steffany

06 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Goedemorgen allemaal,
Het is hier nu maandag ochtend 08:20 (06-10-14) en ik zit nu lekker aan een kommetje yoghurt. Over 40 minuutjes begint mijn "werkdag" alweer. Twee dagen terug heb ik gesnorkeld in het Great Barrier Reef, wat een fantastische ervaring... Ik heb er weer een hobby bij!! Eerst was ik een beetje aan het stuntelen met mijn snorkel bril en dat ding waardoor je moet ademhalen haha. Maar toen ik eenmaal over dat koraalrif zwom... Dat is werkelijk waar met geen pen te beschrijven, ik zag gelijk hele mooie vissen en al die kleurtjes. Het is inderdaad net zoals op televisie. Dit ga ik hier dus nog veel en veel vaker doen!! En desnoods op Curacao haha. Maar van te voren wed ons niet verteld dat je niet boven het rif mocht zwemmen, maar langs de rand zeg maar. Maar ik zwom er natuurlijk direct boven haha, en toen stootte ik mijn knie ergens tegen aan, dus ik heb nu twee hele mooie wondjes op mijn knie. De reis op de. Boot was best heftig voordat we vertrokken kregen we een broodje met gebakken ei en bacon, die was wel lekker. Maar na een tijdje begon mijn maag een beetje te draaien door de boot. Toen ik voor het eerst ging snorkelen merkte ik er niks meer van en had ik het reuze naar mijn zin. Maar toen ik later weer op de boot stond ging het mis. Ik kreeg ineens hele zware hoofdpijn en de drang om over te geven... 2 minuten later gebeurde het ook daadwerkelijk! Dus als ik naar de Whitsundays ga ga ik zeker te weten een reispilletje innemen voor vertrek!! Dit was alleen een beetje jammer aan de trip, maar ik mag niet klagen! De afgelopen dagen heb ik niet veel ondernomen i.v.m. werken in de ochtend van 9 tot 12. De meeste trips beginnen al om 08:00 uur in de ochtend. Ik heb trouwens voor over twee weken werk!! In Bunda Berg, ik ga bij een gezin wonen. Ze hebben een boerderij met dieren, een ananas veld, en twee jonge kinderen van 1 en 3 jaar!! Dus ik ga ze een handje helpen op de boerderij en op de kinderen passen!! En dat ga ik zo ongeveer 3 maanden doen. Totdat ik naar Nieuw Zeeland vertrek in februari. Het is alleen wel jammer dat Bunda Berg zo ver weg is, namelijk 18 uur met de trein!! Maar zal wel goed komen, heb ook in een nachttrein in Thailand gezeten dus dan zal deze trein wel meevallen... Ben van de week wel met de meiden van de DefQon groep nog opstap geweest dat was best gezellig! Maar het opstap gaan hier stelt niet zo heel veel voor het is hier een beetje zoals in Lloret de Mar. Maar goed zo laat kan ik het toch niet maken want ik moet natuurlijk elke ochtend om 09:00 AM paraat staan. Maar er zitten wel een aantal goede restaurants in Cairns dus dan zie ik dat wel als "opstap gaan". Ik heb met de vrouw van de boerderij afgesproken dat ik er zaterdag 17 oktober moet zijn. Dus hier nog eventjes relaxen aan de Lagoon en een beetje werken en dan richting de farm!! Ik heb ook al foto's van de kinderen gezien, ze zien er heel schattig uit. Derest van de weken zal ik beetje aan de Lagoon liggen, af en toe uiteten, misschien opstap ik vermaak mij hier wel totdat ik naar BundaBerg vertrek. Nou het is hier al bijna 08:45 dus ik ga mijn tandjes even poetsen en dan aan de arbeid. Ciaoooo!

  • 06 Oktober 2014 - 09:43

    Priscilla:

    Dat word dus de komende 3 maanden bikkelen met en op de boerderij werken en op de kindjes passen :-) Is het een leuke omgeving bij Bunda Berg?

  • 24 Oktober 2014 - 10:17

    Trudy:

    Zo Stef de tijd gaat snel, wat een avonturen, en nu ben je op de boerderij, ik hoop dat je ook een beetje vrije tijd hebt daar om dingen te bezichtigen enzo !! Geniet ervan meid tot horens XXXXXXX

  • 03 November 2014 - 14:46

    Jouw Priscilla:

    Waar blijft het volgende verslag zit al een maand te wachten!! hahah
    Weet je al wanneer je naar Whitsundays gaat?? xxx

  • 12 November 2014 - 21:52

    Oma Bea:

    Hallo lieve Stef,
    Ik hoor dat je het naar je zin hebt. Heb je mijn geld nog ontvangen?
    Hoe gaat het met je, je laatste verslagje was van 6 oktober.
    Wil je een berichtje sturen dat je geld van oma hebt ontvangen?
    Heel veel liefs van oma Bea, dikke kus en ik mis je.
    De groetjes van mij, ook van Ineke en Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffany

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 5928

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 16 September 2015

Mijn eerste keer backpacken

Landen bezocht: